sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

Jeesus kutsuu

Sain ystävältä Sarah Youngin hartauskirjan Jeesus kutsuu. Siinä on teksti jokaiselle vuoden päivälle ja viitteet Raamattuun. Muutaman olen jo lukenut, tässä niiden herättämiä ajatuksia.

"Iloitse ja kiitä! Harjoittele... Toimin voimallisimmin sellaisten ihmisten kautta, jotka kiittävät ja luottavat."
Tällä hetkellä minun on helppo iloita ja kiittää. Tämä on pitkästä aikaa aika uutta elämässäni. Viime kesänä sain kokea ahdistuksen ja tympääntymisen väistyvän. Tästä muutoksesta iloitsen joka päivä - ja kiitän Jumalaa! Ja nöyränä voin jatkaa, että tämä on myös johtanut siihen, että Jumala on toiminut kauttani. On varmasti toiminut ennenkin, en sitä epäile, mutta nyt olen sen itsekin huomannut, tajunnut, ymmärtänyt, ja se on johtanut lisääntyvään hyvään ympärilläni.
Mutta ehdottomasti tahdon korostaa ja muistuttaa, että iloitseminen ja kittäminen ei ole meidän oma tekomme, vaan sekin on armoa ja lahjaa. Silloinkin, kun en jaksa iloita ja kiittää, olen yhtä rakas ja arvokas Jumalalle. Hän pitää minusta huolen ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti